сказ як адзінка маўлення урок 5 клас

сказ як адзінка маўлення урок 5 клас

Сказ – самастойная, граматычна арганізаваная і інтанацыйна аформленая адзінка моўных зносін, якая выражае адносна закончаную думку і валодае граматычным значэннем прэдыкатыўнасці. Ніякае багацце людзей не бывае даражэйшым за іх родную мову.

Прэдыкатыўнасць – гэта сінтаксічная катэгорыя, якая выражае ацэнку рэчаіснасці і паказвае, што сцвярджаецца або адмаўляецца ў сказе.

Катэгорыя прэдыкатыўнасці ўключае наступныя элементы. 1) катэгорыю мадальнасці; 2) катэгорыю сінтаксічнага часу; 3) катэгорыю асобы. Распрацоўкі ўрокаў для 5 класа. Вымаўленне і правапіс падоўжанных зычных. Падаўжэнне і падваенне зычных. Адназначныя і мнагазначныя словы. Прамое і пераноснае значэнне слова. Аднародныя члены сказа. Вымаўленне і правапіс галосных е, ё, я. Гукі беларускай мовы. Корань слова (паўтарэнне). Аднакараневыя словы і формы аднаго і таго слова. Васількі родной язык и литература 5 класс. Урок вывучэння новага матэрыялу.

Выстава кніг, выстава дзіцячых малюнкаў, партрэт міхася лынькова, сцверданні. Вайна – жорсткая рэч, яна цягне за сабой. Несправядлівасць і злачынствы. Арганізацыйны момант урока. Урок беларускай мовы ў 5 класе.

Падагульненне і сістэматызацыя вывучанага па раздзеле сінтаксіс і пунктуацыя. Дапамагчы вучням абагульніць і. З пастаноўкай якіх знакаў прыпынку вы сустрэліся пры вывучэнні раздзела. — якія стылі маўлення вы ведаеце.

Раскажыце пра публіцыстычны стыль. Раскажыце пра афіцыйны стыль. Раскажыце пра навуковы стыль. Раскажыце пра мастацкі стыль. Раскажыце пра гутарковы стыль. — якія тыпы маўлення вы ведаеце.

Сказ як сінтаксічная адзінка, яго асноўная функцыя. Замацаванне і паглыбленне ведаў. Вучэбны дапаможнік для 8 класа, схемы, табліцы для запаўнення, карткі - заданні, лісты самаадчування, запіс на дошцы. Арганізацыйны момант. Стварэнне эмацыянальнага настрою. Урок беларускай мовы ў 5 класе тэма. Роля фразеалагізмаў у маўленні. Стварыць педагагічныя ўмовы для зна. Мства вучняў з фразеалагізмамі, вызначэння іх ролі ў маўленні. Даць паняцце пра фразеалагізмы, паказаць іх адрозненне ад свабодных словазлучэнняў; фарміраваць уменні і навыкі знаходзіць фразеалагізмы ў тэксце, тлумачыць іх значэнне, вызначаць сінтаксічную ролю, ужываць у маўленні; садзейнічаць развіццю вобразнага маўлення; папаўняць слоўнікавы запас; паказаць выхаваўчае значэнне фразеалагізмаў; прывіваць любоў да сакавітага беларускага слова. Арган складанне апорнай табліцы “слова як адзінка мовы і маўлення” (дадатак 1) мова – сістэма знакаў, правіл, якія дазваляюць пабудаваць маўленне.

Маўленне – гэта арганізаваны па законах мовы працэс выкарыстання моўных адзінак (слоў, сказаў і інш. ) з мэтай перадачы пэўнага зместу.

Такім чынам, мова і маўленне ўзаемазвязаныя, уяўляюць сабой адзінства, якое праяўляецца ў тым, што гістарычна мова любога народа стваралася і развівалася ў працэсе маўленчых зносін людзей. Сувязь паміж мовай і маўленнем выражаецца і ў тым, што мова як сродак зносін існуе да таго часу, пакуль на ёй гавораць. Як толькі ў гра форма ўрока. Урок з прымяненнем гульнёвых тэхналогій (паўтарэнне і абагульненне) і асн – адаптыўнай сістэмы навучання (тлумачэнне новага матэрыялу, замацаванне). Садзейнічаць фарміраванню ў вучняў паняцця аб прыслоўі як часціне мовы, дапамагчы засвоіць асноўную граматычную прымету – нязменнасць, устанавіць агульнае і адметнае паміж прыслоўямі і іншымі часцінамі мовы. Выпрацоўваць уменне фармуляваць азначэнне прыслоўя, распазнаваць у тэксце, вызначаць агульнае граматычнае значэнне, адрозніваць ад іншых часцін мовы, вызначаць сінтаксічную ролю. Ужываць прыслоўі ў вусным і пісімовым маўленні. 1 урок па беларускай мове тэма. Абагульненне па раздзеле “сказ” задачы. Арганізаваць дзейнасць вучняў па замацаванні ведаў па тэме “сказ” садзейнічаць развіццю вуснага і пісьмова маўлення вучняў. Працягваць фарміраваць навыкі арфаграфічнай пільнасці. Выхоўваць любоў да прыроды. Асноўныя патрабаванні наступныя. Правяраецца і ацэньваецца якасць засваення праграмнага матэрыялу; 2. У школах прынята адзіная сістэма ацэнкі ведаў вучняў, неабходнасць якой вызначаецца адзінымі дзяржаўнымі праграмамі. У наш час у краіне прынята 10 - ці бальная сістэма адзнак; 3. Кантроль за ведамі павінен быць сістэматычны і пастаянны; 4. Праверка і ацэнка ведаў павінны садзейнічаць развіццю разумовых здольнасцей вучняў, выхаванню маральных і валявых якасцей, якія звязаны з пераадоленнем цяжкасцей у вучобе; захаванню здароўя дзіцяці. Пры ацэнцы вынікаў вучэбнай дзейнасці школьнікаў неабхо праілюстраваць работу па развіцці маўлення на прыкладзе пэўных практыкаванняў. Месца і роля лексікі і фразеалогіі ў школьным курсе беларускай мовы. Слова выступае як самадастатковая, цэласная адзінка і як элемент лексічнай сістэмы. Слоўнікавы склад любой мовы не ёсць хаатычная сукупнасць выпадковых элементаў. Лексіка пэўным чынам арганізавана, утварае сістэму.

У 5 класе на ўроках пры вывучэнні раздзела лексіка. Фразеалогія надаецца ўвага такім пытанням як выпрацоўка правільнага вымаўлення слоў абмежаванага ўжытку.

Такая адсутнасць выяўляецца пры параўнанні няпоўнага сказа з адпаведным поўным. Гаспадыня пільнуецца хаты, дзяцей, гаспадар – поля, лугу, лесу (б. Сачанка); адрозніваюць наступныя тыпы няпоўных сказаў 2. Раптам захар паказаў улева рукой, зашаптаў. Глядзі, глядзі… вунь, ля ракіты. У адрозненне ад словазлучэння сказ з яўляецца камунікатыўнай адзінкай. Пры дапамозе сказа мы фарміруем і выражаем думкі, пачуцці, паведамляем пра факты рэчаіснасці. Камунікатыўная функцыя сказа рэалізуецца дзякуючы яго граматычным прыметам — прэдыкатыўнасці і інтанацыйнай аформленасці. Праца над стылістычнымі сродкамі мовы ў маўленчай дзейнасці. Сучасны стан працы па развіцці маўлення на ўроках беларускай мовы (і на спецыяльных, і мэта вопыту.

Маўлення вучняў на ўроках беларускай мовы на другой ступені навучання праз выкарыстанне творчых заданняў. прааналізаваць навукова - метадычную літаратуру, вопыт калег па дадзенай праблеме; - адабраць, сістэматызаваць і адаптаваць творчыя заданні, якія накіраваны на развіцц. Маўлення вучняў на ўроках беларускай мовы класах на наступных этапах урока. Этап замацавання новых ведаў і спосабаў дзеяння, этап абагульнення і сістэматызацыі ведаў. Прыкладныя творчыя заданні. Актуалізацыя ведаў вучняў. Карыстаючыся матэрыялам § 6 - 7 выканаць тэарэтычныя заданні. Тэкст - гэта асноўныя прыкметы тэксту урок развіцця маўлення. Напісанне аўтабіяграфіі. Запазычаныя словы, іх ужыванне.

Загадка як жанр вуснай народнай творчасці. “еўфрасіння полацкая”. Урок беларускай літаратуры ў 7класе іван навуменка“жуль верн”, “настаўнік чарчэння”. Вобразы настаўнікаў у творах. Урок па беларускай літаратуры ў 5 класе мудрасць легенды“пестунь”. Беларуская мова, 5 клас. Сказы са звароткамі, інтанаванне, знакі прыпынку.

Табліцы да ўрокаў беларускай мовы. Табліцы - схемы гукі і літары. 5 класс (3 часа в неделю). ) для 5 класса i - го отделения вспомогательной школы с русским языком обучения авторов и. і клас навучанне грамаце і развіццё маўлення. (5 гадзін на тыдзень). З выкарыстаннем вучэбных дапаможнікаў. ) 15 вылучэнне сказа з вуснага маўлення, з тэксту.

Графічнае адлюстраванне сказа. Урок беларускай мовы ў 8 класе «аднасастаўныя сказы. Бука марына валянцінаўна, настаўнік беларускай мовы і літаратуры. Як называюцца сказы, у якіх прысутнічае толькі адзін галоўны. Просим посетить главную страницу нашего ресурса. Удасканальваню навыкаў вуснага маўлення; выхоўванню пачуцця павагі да людзей. Праблемны, пошукава - творчы. Крыжаванка, таблічкі - характарыстыкі, запісы на дошцы, прыказкі. Урок беларускай мовы 5 клас тэма. Галоўныя члены сказа. Дзейнік і выказнік мэта. Паглыбіць веды вучняў аб галоўных членах сказа. Вывучэнне новага матэрыялу.

(я хачу даведацца, якія бываюць сказы па мэце выказвання. Які знак прыпынку ставіцца ў канцы сказа. Як звязваюцца словы ў сказе.

Актуалізацыя суб’ектыўнага вопыту па тэме.

Спадар сказ жадае даведацца, што вы ведаеце пра яго. План - канспект урока апавядальныя, пытальныя, пабуджальныя сказы. Клічныя і няклічныя сказы. План - канспект урока па беларускай мове.

«апавядальныя, пытальныя і пабуджальныя сказы. Стварыць умовы для развіцця вуснага і пісьмовага маўлення вучняў; паказаць вучням пра важнасць карыстання тлумачальнымі і перакладнымі слоўнікамі. Падручнікі, запісы на дошцы. Стварэнне настрою на ўрок. паглядзіце адно на аднаго, усміхніцеся і пажадайце адно аднаму поспехаў у працы на ўроку.

Сучасны стан працы па развіцці маўлення на ўроках беларускай мовы (і на спецыяльных, і 5 класс (3 часа в неделю). Асаблівасць развіцця маўлення ў пачатковай школе, як адзначае.

Волкаў, складаецца ў тым, што гаворка становіцца не толькі сродкам зносін, але і аб’ектам пазнання. Вельмі важнай з’яўляецца меркаванне.

Волкава наконт таго, што “патрэба ў зносінах ў малодшым школьным узросце выступае на першы план і таму вызначае развіццё маўлення. На кожным уроку дзеці вычляняюць з моўнага патоку сказы, дзеляць на словы, у словах вызначаюць склады. Адпаведна праграме работа па развіцці маўлення праводзіцца на кожным уроку на працягу вучэбнага года.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

дсту 4281 2004 заклади ресторанного господарства класифікація

тематична контрольна класицизм зарубіжна література 9 клас

в мире родного слова 3 класс вашуленко ответы гдз тетрадь

історія логіки книга

безкоштовно матеріал до першого уроку 2021-2022